luni, 24 iulie 2017

Recenzie "Propunere indecentă", de Jack Engelhard

Titlu: Propunere indecentă Autor: Jack Engelhard Editura: ORIZONTURI Număr pagini: 254 Tuturor ne plac romanele de dragoste bune, cu o idee care să te facă să înnebunești dând paginele, dar câte din ele fac asta? Tema principală în jurul căreia​ guvernează întreaga poveste din ,,Propunere indecentă” este TENTAȚIA, formă clară și ideală a păcatului în dragostea de cuplu.

Fiecare faptă bună creează un înger corespunzător. La fel și o faptă rea. Un înger rău se naște cu fiecare păcat și aceștia vor sta mărturie la judecata de apoi; îngerii buni față în față cu îngerii răi. Cum începe totul? Ei bine, un cuplu sărac își încearcă norocul într-un cazinou​ din Las Vegas. Soția, Joan, este absolut superbă​. Prezența sa atrage atenția unui șarmant miliardar care poate obține tot ce își dorește, inclusiv oameni. Știi, și eu am făcut războiul. Al Doilea Război Mondial. Am văzut ce fac oamenii altor oameni. E trist. Acum sunt aici și văd ce-și fac oamenii lor înșiși. Și ce crezi? E și mai trist. Engelhard aduce ca protagonistă o femeie așa cum majoritatea bărbaților își doresc: frumoasă, înaltă, blondă, inteligentă și energică, Joan îl iubește nebunește pe soțul său mai în vârstă cu câțiva ​ani, ceea ce o înscrie în tiparul femeii fidele până la moarte. Ideea originală despre încercarea la care este supusă dragostea​ celor doi ridică românul în rândul celor care încântă cititorul și-l propulsează direct în pielea personajelor, făcându-l să trăiască intens toate emoțiile și stările din situațiile imprevizibile. Bucuriea lor consta în a privi cum puterea banilor săi despoaie bărbați și femei de vanitățile lor. Chiar dacă la început cartea pare puțin ,,repezită”, iar stilul nu este tocmai unul elaborat, pe parcurs, tema acaparează atenția și devine de nelăsat până la ultima pagină. În râsul ei stătea ascuns plânsul.

Recomand cu drag această operă care a dat naștere și unui film cu același nume, celor pasionați de romanele de dragoste și psihologice. Ofer 4/5 steluțe acestei cărți, ca dovadă de profundă apreciere. Toate gândurile mele bune, Șoarecele ​de bibliotecă.