luni, 26 februarie 2018

Recenzie ,,Slam: din dragoste pentru Layken” de Colleen Hoover

Titlu: Slam: din dragoste pentru Layken

Autor: Colleen Hoover

Editura: Epica

Număr pagini: 267

Cu toate că este o autoare foarte cunoscută și a tot publicat, nu am reușit să citesc de la Colleen Hoover nicio carte până acum. Ceea ce pot spune este că am fost profund impresionată să găsesc o carte adolescentină, scrisă într-o manieră originală și care abordează o temă aparent tipică contemporanului.



Autoarea vorbește în cartea de față despre încercările brutale la care viața supune o fată de doar 18 ani, Layken, care, în urma decesului tatălui ei, este nevoită să se mute cu mama și fratele său în alt oraș. De aici începe startul unui întreg ,,circ” de drame și răsturnări de situație care apar când te aștepți mai puțin.


Colleen ne păcălește la început și Will Cooper aduce mult cu tipologia cu care noi ne-am învățat deja: aceea a ,,băiatului rău”, ca mai apoi să se dovedească a fi deosebit. Amuzant, maturizat, muncitor și realist, Will devine un sprijin și o pârghie de legătură pentru Layken, care pare să-și pună toată dragostea pe care o are în relația lor.
Readuși pe linia de plutire a iubirii, aripile celor doi se frâng repede, când o întâmplare face ca ei să-și descopere adevăratele calități.


M-a impresionat nespus stilul lejer în care povestea este scrisă și cu atât mai mult lectura rapidă a cărții. Bineînțeles, nelipsite au fost momentele dramatice, amuzante și triste care mi-au creat efectiv stările prin care personajul trecea, făcându-mă să râd și să plâng deopotrivă.


Cum nu mă așteptam, finalul a fost unul exploziv, care mi-a produs o gamă de sentimente și mi-a lăsat un gust plăcut cum că am învățat ceva din cartea asta: ce înseamnă viața, când moartea e nimic, ce sunt grijile, când alții suferă înzecit, ce mai ești tu, când totul te trage în jos, și mai ales... cine ești dacă nu iubești?


Mi-a plăcut enorm modul de scriere, mi-au atras atenția citatele formației The Avett Brothers de la începutul fiecărui capitol și mi-a plăcut învățătura cu care Colleen Hoover m-a lăsat prin intermediul lui ,,Slam”.

Această carte trebuie neapărat citită și avută în bibliotecă, fapt pentru care îi ofer o notă de 8/10.

Cu drag,
Șoarecele de bibliotecă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu